دانلود نمونه سوالات و منابع مرحله ی سوم ضمن خدمت بیمه
دانلود نمونه سوالات و منابع مرحله ی سوم ضمن خدمت بیمه
(تکمیل شده توسط مدیر سایت مدرس برتر استانی برنامه تدبیر با ضمانت کامل)
جهت اطمینان شما از نمونه فرم ها تصویر تهیه نموده ایم
جهت مشاهده تا اخر پست را دنبال کنید
1-فرم برنامه هفتگی و کاری کتابخانه آموزشگاه
2-صورتجلسه تعهد امانت داری در تحویل کتب بصورت سالم و پرداخت جریمه در صورت مفقودی
3-نمونه فرم رسید تحویل کتابخانه بصورت لیستی
4-لیست کتب موجود در دفتر مدیریت مدرسه
5-فرم لیست کتب موجود در کتابخانه مدرسه
6-فرم لیست مسئولین کتابخانه به همراه کارت شناسایی عکس دار
7-فرم برندگان مسابقات هفتگی کتابخانه که در مسابقات شرکت نموده اند
8-فرم عملکرد مربوط به فعالیت های کتابخانه ای
بیوگرافی آموزشگاه سال تحصیلی
اطلاعات عمومی وساختمانی آموزشگاه دبیرستان (دوره اول متوسطه)
تعدا اتاق ها وسالن ها
اطلاعات پرسنلی آموزشگاه
اعضای انجمن اولیا ومربیان
اعضای شورای دانش آموزی
تعداد کلاس ودانش آموزان سال تحصیلی95-96
آمار دانش آموزان فرهنگیان در سال تحصیلی
تأییدیه شورای مدرسه
تاییدیه کمیته پیشرفت تحصیلی
حوزه امور اداری واجرایی
طرح وبرنامه سالانه دبیرستان حوزه : امور اداری واجرایی
الف )طبقه بندی بخشنامه ودستورالعملها شامل موارد ذیل
2)مستندات قانونی
3) ضرورت
4 ) اهداف
5) راهبرد های مهم واساسی
(فرایند اجرایی)
6) مخاطبین برنامه
7 )اعتبار مورد نیاز
8 ) محل تامین اعتبار
9) محدوده زمانی
10) مشارکت
11) نظارت ارزیابی
ب)تکمیل ویکسان نمودن پرونده تحصیلی دانش آموزانآپارات - برنامه سالانه و تقویم اجرای
1)عنوان برنامه
2)مستندات قانونی
3) ضرورت
4 ) اهداف
5) راهبرد های مهم واساسی
(فرایند اجرایی)
6) مخاطبین برنامه
7 )اعتبار مورد نیاز
8 ) محل تامین اعتبار
9) محدوده زمانی
10) مشارکت
11) نظارت ارزیابی
ج)اطلاع رسانی به موقع ومطلوب بخشنامه های مربوط به همکاران شامل
2)مستندات قانونی
3) ضرورت
4 ) اهداف
5) راهبرد های مهم واساسی
(فرایند اجرایی)
6) مخاطبین برنامه
7 )اعتبار مورد نیاز
8 ) محل تامین اعتبار
9) محدوده زمانی
10) مشارکت
11) نظارت ارزیابی
د)تشکیل وتکمیل پروندهای پرسنل آموزشگاه(با 11 ایتم کاری)
ه)ثبت دانش آموزان درسامانه ثبت نام الکترونیکی دانش آموزان(با 11 ایتم کاری)
و)ثبت کلیه دانش آموزان درسیستم راهنمایی(با 11 ایتم کاری)
ی)تهیه دفاتر ثبت فعالیت های درسی دانش آموزان(با 11 ایتم کاری)
ن)تهیه دفتر آمار(با 11 ایتم کاری)
برنامه سالانه متوسطه اول 96-97،برنامه سالانه مدارس متوسطه اول
96-97،برنامه سالانه مدیران متوسطه اول 96-97،تقویم اجرایی 96 متوسه،تقویم
اجرایی آموزشگاه متوسطه 96-97،تقویم اجرایی دبیرستان 96-97، تقویم اجرایی
دبیرستان 96-96-97 ، برنامه سالانه و تقویم اجرایی دبیرستان دوره اول
،تقویم اجرایی دبیرستان دوره اول ،نمونه تقویم اجرایی تقویم اجرایی متوسطه
اول، تقویم اجرایی متوسطه 96-97،تقویم اجرایی مدارس راهنمای دور اول
96-97،تقویم اجرایی مدیر متوسطه 96-97،دانلود برنامه سالانه متوسطه
اول،دانلود تقویم اجرایی، دانلود تقویم اجرایی متوسطه،دانلود رایگان تقویم
اجرای متوسطه اول سال96-97،نمونه برنامه سالانه مدارس نمونه متوسطه
سال96-97 ،تقویم اجرایی متوسطه اول بصورت ورد و رایگلان
بیوگرافی آموزشگاه سال تحصیلی
اطلاعات عمومی وساختمانی آموزشگاه دبیرستان (دوره اول متوسطه)
تعدا اتاق ها وسالن ها
اطلاعات پرسنلی آموزشگاه
اعضای انجمن اولیا ومربیان
اعضای شورای دانش آموزی
تعداد کلاس ودانش آموزان سال تحصیلی95-96
آمار دانش آموزان فرهنگیان در سال تحصیلی
تأییدیه شورای مدرسه
تاییدیه کمیته پیشرفت تحصیلی
حوزه امور اداری واجرایی
طرح وبرنامه سالانه دبیرستان حوزه : امور اداری واجرایی
الف )طبقه بندی بخشنامه ودستورالعملها شامل موارد ذیل
2)مستندات قانونی
3) ضرورت
4 ) اهداف
5) راهبرد های مهم واساسی
(فرایند اجرایی)
6) مخاطبین برنامه
7 )اعتبار مورد نیاز
8 ) محل تامین اعتبار
9) محدوده زمانی
10) مشارکت
11) نظارت ارزیابی
ب)تکمیل ویکسان نمودن پرونده تحصیلی دانش آموزانآپارات - برنامه سالانه و تقویم اجرای
1)عنوان برنامه
2)مستندات قانونی
3) ضرورت
4 ) اهداف
5) راهبرد های مهم واساسی
(فرایند اجرایی)
6) مخاطبین برنامه
7 )اعتبار مورد نیاز
8 ) محل تامین اعتبار
9) محدوده زمانی
10) مشارکت
11) نظارت ارزیابی
ج)اطلاع رسانی به موقع ومطلوب بخشنامه های مربوط به همکاران شامل
2)مستندات قانونی
3) ضرورت
4 ) اهداف
5) راهبرد های مهم واساسی
(فرایند اجرایی)
6) مخاطبین برنامه
7 )اعتبار مورد نیاز
8 ) محل تامین اعتبار
9) محدوده زمانی
10) مشارکت
11) نظارت ارزیابی
د)تشکیل وتکمیل پروندهای پرسنل آموزشگاه(با 11 ایتم کاری)
ه)ثبت دانش آموزان درسامانه ثبت نام الکترونیکی دانش آموزان(با 11 ایتم کاری)
و)ثبت کلیه دانش آموزان درسیستم راهنمایی(با 11 ایتم کاری)
ی)تهیه دفاتر ثبت فعالیت های درسی دانش آموزان(با 11 ایتم کاری)
ن)تهیه دفتر آمار(با 11 ایتم کاری)
برنامه سالانه متوسطه اول 96-97،برنامه سالانه مدارس متوسطه اول 96-97،برنامه سالانه مدیران متوسطه اول 96-97،تقویم اجرایی 96 متوسه،تقویم اجرایی آموزشگاه متوسطه 96-97،تقویم اجرایی دبیرستان 96-97، تقویم اجرایی دبیرستان 96-96-97 ، برنامه سالانه و تقویم اجرایی دبیرستان دوره اول ،تقویم اجرایی دبیرستان دوره اول ،نمونه تقویم اجرایی تقویم اجرایی متوسطه اول، تقویم اجرایی متوسطه 96-97،تقویم اجرایی مدارس راهنمای دور اول 96-97،تقویم اجرایی مدیر متوسطه 96-97،دانلود برنامه سالانه متوسطه اول،دانلود تقویم اجرایی، دانلود تقویم اجرایی متوسطه،دانلود رایگان تقویم اجرای متوسطه اول سال96-97،نمونه برنامه سالانه مدارس نمونه متوسطه سال96-97 ،تقویم اجرایی متوسطه اول بصورت ورد و رایگلان
چکیده:
بررسیهای دانشمندان زبانشناس نشان میدهد که آمادگی روانی بیش از ۸۰ درصد
یادگیری زبان انگلیسی را دربر میگیرد. هرچقدر هم روش یادگیری عالی باشد
اگر ذهن ما این آمادگی را نداشته باشد، یادگیری زبان بیهوده است. بنابراین
زیاد درگیر این نشوید که روش فلان دبیر چطور است یا فلان کتاب چگونه است.
هر روشی که به کار میبرید تنها کافی است که مطالب ذکر شده را بهطورکلی
رعایت کنید. بهجای تمرکز روی روش آموزشی ویژه، سعی کنید که روی مباحث
روانشناختی توجه داشته باشید. از روی نمونه داشتن صبر و حوصله در یادگیری
زبان انگلیسی بسیار مهم است. اگر صبر و حوصله داشته باشید میتوانید که
زبان انگلیسی را بهصورت آهسته و پیوسته یاد بگیرید. اگر همیشه زبان
انگلیسی شما در حال بهبود باشد – اگرچه این بهبود ناچیز باشد . همچنین در
طول این راه بایستی یاد بگیرید که چگونه انگیزه ی خود را بالا نگه دارید و
چگونه بر کمروی و ترس در کلاس درس غلبه کنید.
مقدمه:
مطالعهی آزاد و داوطلبانه، منبع اصلی تقویت مهارت خواندن و افزایش
دایرهی لغات است. منبع اصلی توانایی ما در بهکارگیری ساختارهای پیچیدهی
گرامری است. منبع اصلی توانایی ما در نوشتن یک نوشته به شیوهی صحیح است. و
منبع اصلی اکثر اطلاعات ما از دنیای پیرامون است.
وقتیکه شما بهصورت
داوطلبانه کتابهای جذاب میخوانید، دانش شما (مهارتهای خواندن، گرامر و
…) بهصورت ناخودآگاه فراگرفته و جذب میشود. این دانش بهطور عمیقی در ذهن
شما ثبت میشود و در نهایت، جزئی از وجود شما میگردد.
فهرست
چکیده: ۲
مقدمه: ۳
راهکاری برای بهتر شدن خوانداری زبان شما ۴
۱- تجربیات شخصی به ما چه میگوید ۴
– ۲ تحقیقات علمی به ما چه میگوید؟ ۵
نظر بزرگان در تأیید این تحقیقات علمی ۶
مشکل کتابهای آموزش زبان انگلیسی چیست؟ ۷
بهکارگیری روشهای قدیمی و ناکارآمد آموزش زبان انگلیسی ۸
مطالعهی آزاد چه کتابهایی برای یادگیری زبان انگلیسی پیشنهاد میشود؟ ۹
۱-۶- کتاب های جذاب ۹
۲-۶- کتابهای گویای زبان انگلیسی ۹
چند قدم برای یادگیری بهتر زبان انگلیسی ۱۱
روش رایج (اما غلط) آموزش و یادگیری زبان انگلیسی با دیدن فیلم ۱۳
به کتابهای نواردار گوش دهید ۱۳
نتیجه گیری: ۱۵
منابع: ۱۶
چکیده:
در هنرهای تجسمی، طراحی یا بهصورت یک اثر مستقل؛ و یا به عنوان پیشطرحی
برای یک اثر هنری انجام میگیرد که در این صورت طرح مقدماتی[۱] نیز خوانده
میشود. طراحی در دو حوزهٔ کلی مطرح میشود: یکی drawing است که شامل
برداشتهای شخصی، احساسات فیالبداهه و تجربههای آزاد طراح از موضوعات
گوناگون با بیان مستقل و به روشهای متنوع میباشد؛ و دیگری design است که
شامل مراحل ترکیب عناصر بصری و فضا بر پایهٔ اصول طرح، برای مخاطبی معین
است و جنبهٔ کاربردی دارد، مانند رشتههای طراحی صنعتی، طراحی معماری،
طراحی گرافیک و طراحی لباس.[۲]
مقدمه:
طراح به
کسی میگویند که طراحی میکند. طراح میتواند فردی باشد که به طراحی به
مثابه یک اثر مستقل میپردازد؛ یا طراحی را به منزلۀ ترسیم مقدماتی برای یک
اثر هنری؛ و یا پیشطرح و سازماندهی برای یک اثر کاربردی به کار
میگیرد.[۱] در مورد اول و دوم، فرهنگ و بینش هنرمند و همچنین حالات
روحی-روانی او عامل اصلی در فرایند طراحی اوست. در مورد سوم اما او یک
مسئله حلکن خلاق است که آموخته است: اول بفهمد، سپس نقشه کار را بکشد،
آنگاه دیزاینی را اجرا کند که یک کارکرد یا پیام خاص را با راه و روش
تصویری و تخیلی، به مخاطبینی معین، عرضه یا بیان کند.[۲]
فهرست
چکیده: ۲
مقدمه: ۳
طراحی چیست و طراح کیست؟ ۴
تاریخچه طراحی: ۴
اسلوب طراحی: ۵
وسایل طراحی: ۵
ابزارهای طراحی ۶
طراحی خطی ۶
طراحی نور و سایه ۶
ایده چیست؟ چگونه یک ایده طراحی کنیم؟ ۷
تفکر انتقادی ۸
مراحل و اجزای تفکر انتقادی چیست ؟ ۸
تفکر خلاق ۱۰
برای اینکه « تفکر خلاق » را تقویت کنیم چه کار می توانیم بکنیم ؟ ۱۰
نتیجه گیری: ۱۱
منابع: ۱۳
چکیده:
مجموعه مهندسی عمران یا رشته عمران یکی از رشته های پر اهمیت و جذاب در
مجموعه رشته های آزمون سراسری است که داوطلب در گروه آزمایشی علوم ریاضی و
فنی می تواند آن را انتخاب کند. پیشرفت سریع جوامع و نیازهای روز افزون
آنها به انجام طرحهای مختلف عمرانی از یک طرف و رشد و توسعه علوم مختلف از
طرف دیگر، ایجاب می نماید تا با یک برنامه ریزی صحیح و همه جانبه و پرورش
استعدادهای جوان و نیز استفاده بهینه از ابزار و امکانات موجود در جامعه ،
گامی بلند در جهت ترقی و تعالی جامعه برداشته شود. بدین منظور در آزمون
سراسری، مجموعه این رشته در مقاطع کارشناسی وکاردانی، ارائه می گردد.
مقدمه:
تاریخچه ی مهندسی عمران مهندسی عمران به اصطلاح Civil engineering به قرن
هجدهم باز میگردد. مجموعه مهندسی عمران یا رشته عمران یکی از رشته-های پر
اهمیت و جذاب در مجموعه رشته¬های آزمون سراسری است که داوطلب در گروه
آزمایشی علوم ریاضی و فنی می¬تواند آن را انتخاب کند. پیشرفت سریع جوامع و
نیازهای روز افزون آنها به انجام طرحهای مختلف عمرانی از یک طرف و رشد و
توسعه علوم مختلف از طرف دیگر، ایجاب می¬نماید تا با یک برنامه ریزی صحیح و
همه جانبه و پرورش استعدادهای جوان و نیز استفاده بهینه از ابزار و
امکانات موجود در جامعه ، گامی بلند در جهت ترقی و تعالی جامعه برداشته
شود.
فهرست
چکیده ۲
مقدمه: ۳
تعریف و هدف ۴
اهمیت و جایگاه در جامعه ۴
تواناییهای لازم برای داوطلبان این رشته ۵
امروزه مهندسی عمران به چه میپردازد؟ ۵
گرایشهای مقطع لیسانس ۷
آینده شغلی ، بازارکار، درآمد ۸
تواناییهای مورد نیاز و قابل توصیه ۹
وضعیت ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر ۱۰
وضعیت نیاز کشور به این رشته در حال حاضر ۱۰
پیشبینی وضعیت آینده رشته در ایران ۱۱
نکات تکمیلی : ۱۱
نتیجه گیری: ۱۵
منابع: ۱۶
چکیده
نوعدوستی، فرهنگ دیرینه ایرانیان است .احسان و نکوکاری به هر اندازه و
شیوه نمود شکوفایی درک انسان توانمند نسبت به همنوعان محتاج و درمانده در
گردش زندگانی است.
بخشش در جامعه نقش شبیه کاسبرگ گل در برقراری، سلامت و رشد برگ های گل میان خود دارد.
انجام امور خیر فرایندهای مثبت دیگری هم دارد. ایجاد تحکیم روابط انسانی
دارا و ندار، ساماندهی کانون های خرد افراد گرفتار از تنگدستی و رها شده در
پروسه سلامت بستر زندگی عمومی، آسایش درونی نیکوکاران، تأثیر روانی،
فرهنگی و توجه در جامعه نسبت به مستمندان واقعی از جمله این آثار است. اما
مهمترین آن که آدم بخشنده از دوستی رزاق خالق یکتا همواره غرق لذت و سرور
می شود.
عمر و زمان که چون برق و باد می گذرند، با اهمیت ترین پدیده
های هستی و سرمایه و فرصت در زمین زندگی هستند. در این مجال و فرصت محدود
زندگی به طوری بذر بپاشیم که مزه و طعم حاصل آن، در زندگی مستمندان هم ذوق
را جاری و تجلی کند و ماندگار. امام رضا«ع» فرموده است: «نیکوکاری پس انداز
جاودان است.»ارزش و جایگاه رفیع معلم اختصاص به اسلام ندارد. در گفتههای
غیر مسلمانان نیز نشانههایی از مقام بلند معلم دیده میشود. ارسطو
میگوید: «کسانی که کودکان را تربیت میکنند باید بیش از افرادی که آنان را
بار میآورند مورد احترام قرار گیرند، زیرا اینان تنها به کودک زندگی
میبخشند، در حالی که معلمان هنر بهتر زیستن را به او یاد میدهند».
اینجانب ................... ........... شهرستان ........... در گزارش
تخصصی فوق الذکر تصمیم گرفتم آموزش روحیه نوع دوستى ، نیکوکارى ، مهرورزى
را در دانش آموزانم تقویت نمایم.
مقدمه
آنجا که کمک نمودن به
دیگران در منظر و مرعای مردم است؛ ممکن است خدای نخواسته با اغراضی مثل
خودنمایی و امثال این، آغشته شود. از همین رو آیه می فرماید: «الَّذینَ
یُنْفِقُونَ أَمْوالَهُمْ فی سَبیلِ اللَّهِ ثُمَّ لا یُتْبِعُونَ ما
أَنْفَقُوا مَنًّا وَ لا أَذىً لَهُمْ أَجْرُهُمْ عِنْدَ رَبِّهِمْ وَ لا
خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَ لا هُمْ یَحْزَنُونَ؛[بقره/262] کسانى که اموال خود
را در راه خدا انفاق مىکنند، سپس به دنبال انفاقى که کردهاند، منت
نمىگذارند و آزارى نمىرسانند، پاداش آنها نزد پروردگارشان (محفوظ) است؛ و
نه ترسى دارند، و نه غمگین مىشوند».
نکته مهم: آوردن این عبارات بدین
معنا نیست که کسی این روزهای نیکوکاری و نوعدوستی را خدشه دار کند، ولی از
آنجا که بعضی شعارشان این است که کمک به خلق، بهترین عبادت است و ...،
باید این مطالب را گفت (که البته قرآن می گوید) تا بعضی ها حساب کار دستشان
بیاید. بنابراین کسی که تقوای الهی داشته باشد هم نماز و روزه و عباداتش
را انجام می دهد و هم کمک به دیگران را (چه در قالب زکات و خمس واجب و چه
در قالب کمکهای مستحبی) در برنامه ی کاری خود دارد. مولا امیرالمومنین
(علیه السلام) که یتیم نوازی او بی مثال است؛ در حدیثی می فرماید: احسان کن
که به تو احسان نمایند، رحم کن که بر تو رحم نمایند».معمولا کسانی که در
این دنیا دست به خیر بوده و انسانهای نیکوکاری هستند؛ دیگران هم حاضرند در
مشکلاتشان، ایشان را یاری کنند.
اما نتیجه اصلی این کارهای خدا پسندانه
در فردای قیامت است،روزی که دیگر از دست کسی کاری بر نمی آید الا اعمال
او، و یکی از برگ برنده های انسان در آن دنیا، همین کمکهای او در این
دنیاست که به دیگران اهدا نموده است.کسی که دستش می رسد و در روزهایی مثل
روز نیکوکاری، به دیگران ــ که ممکن است دستشان خالی باشد ــ کمک نموده و
خیر می رسانند؛ اینها در حقیقت به خودشان خیر می رسانند، چون خداوند که
فرمانروای آسمان و زمین است؛ این کار(بی ریای) آنها را می بیند و با آنان
است (إِنَّ اللَّهَ مَعَ الَّذینَ اتَّقَوْا وَ الَّذینَ هُمْ مُحْسِنُونَ)
اگر بحث آموزش روحیه نوع دوستى ، نیکوکارى ، مهرورزى بر این مبنا باشد که
دین به مفهوم جوهر زندگی تلقی شود، آنگاه لزوم آگاهی نسبت به اهمیت، ضرورت،
فواید و نسبت دین با دیگر حوزه های معرفتی مشخص خواهد شد. در دنیای کنونی
توسعه و ایجاد مدارس به مفهوم امروزی، گسترش سریع فناوری و ارتباطات، صنعتی
شدن جوامع و نیازهای متنوع عصر انفجار دانش، دایره تأثیرگذاری عوامل مختلف
را بر افکار و اندیشه های دانش آموزان گسترده تر از گذشته کرده است.
بنابراین سهم خانواده ها و حتی معلمان در تکوین شخصیت دانش آموزان، روزبه
روز کمرنگ تر می شود. عوامل محیطی بویژه رسانه ها نقش عمده ای را برعهده
دارند و به صورت شبانه روزی در تغییر اندیشه ها و افکار نقش تأثیرگذار و
مهم خود را ایفا می کنند. آنچه مسلم است این که هنوز مدارس ما به عنوان
اصلی ترین کانون های تربیتی مورد توجه و برنامه ریزی دقیق و صریح قرار
نگرفته اند. اگر نظام آموزش و پرورش ما بخواهد از مسیر آموزش های صرف به
سمت آموزش روحیه نوع دوستى ، نیکوکارى ، مهرورزى، اخلاقی و اجتماعی حرکت
کند لازم است بسیاری از اهداف و روش ها را تغییر دهد. در محیط های آموزشی
باید به دانش آموز به تناسب علاقه و استعدادش آموزش داده شود. بحث محوریت
کتاب حذف شود و به جای تکیه بر محفوظات، روش کسب اطلاعات و یادگیری خلاق
محور کار باشد.ساختار و تشکیلات به گونه ای طراحی شود که علاوه بر متولیان
امور پرورشی در مدارس بحث تلفیق آموزش و پرورش و مشارکت همه عوامل دست
اندرکار در آموزش روحیه نوع دوستى ، نیکوکارى ، مهرورزى به دست فراموشی
سپرده نشود. در غیر این صورت اگر شرایط مذکور در مدارس ما حاکم نباشد، به
هدف مطلوب در آموزش روحیه نوع دوستى ، نیکوکارى ، مهرورزى دانش آموزان دست
نخواهیم یافت.
بیان مساله
اگر بحث آموزش روحیه نوع دوستى ،
نیکوکارى ، مهرورزى بر این مبنا باشد که دین به مفهوم جوهر زندگی تلقی شود،
آنگاه لزوم آگاهی نسبت به اهمیت، ضرورت، فواید و نسبت دین با دیگر حوزه
های معرفتی مشخص خواهد شد. در دنیای کنونی توسعه و ایجاد مدارس به مفهوم
امروزی، گسترش سریع فناوری و ارتباطات، صنعتی شدن جوامع و نیازهای متنوع
عصر انفجار دانش، دایره تأثیرگذاری عوامل مختلف را بر افکار و اندیشه های
دانش آموزان گسترده تر از گذشته کرده است. بنابراین سهم خانواده ها و حتی
معلمان در تکوین شخصیت دانش آموزان، روزبه روز کمرنگ تر می شود. عوامل
محیطی بویژه رسانه ها نقش عمده ای را برعهده دارند و به صورت شبانه روزی در
تغییر اندیشه ها و افکار نقش تأثیرگذار و مهم خود را ایفا می کنند. آنچه
مسلم است این که هنوز مدارس ما به عنوان اصلی ترین کانون های تربیتی مورد
توجه و برنامه ریزی دقیق و صریح قرار نگرفته اند. اگر نظام آموزش و پرورش
ما بخواهد از مسیر آموزش های صرف به سمت آموزش روحیه نوع دوستى ، نیکوکارى ،
مهرورزى، اخلاقی و اجتماعی حرکت کند لازم است بسیاری از اهداف و روش ها را
تغییر دهد. در محیط های آموزشی باید به دانش آموز به تناسب علاقه و
استعدادش آموزش داده شود. بحث محوریت کتاب حذف شود و به جای تکیه بر
محفوظات، روش کسب اطلاعات و یادگیری خلاق محور کار باشد.ساختار و تشکیلات
به گونه ای طراحی شود که علاوه بر متولیان امور پرورشی در مدارس بحث تلفیق
آموزش و پرورش و مشارکت همه عوامل دست اندرکار در آموزش روحیه نوع دوستى ،
نیکوکارى ، مهرورزى به دست فراموشی سپرده نشود. در غیر این صورت اگر شرایط
مذکور در مدارس ما حاکم نباشد، به هدف مطلوب در آموزش روحیه نوع دوستى ،
نیکوکارى ، مهرورزى دانش آموزان دست نخواهیم یافت.
توصیف وضعیت موجود
اینجانب .................... ....... سال است که در آموزش و پرورش در حال
خدمت هستم و هم اکنون در سمت معلم پایه ..... در آموزشگاه..........
شهرستان ........ در حال انجام وظیفه هستم.دانش آموزان این آموزشگاه ، با
وضعیت مالی خوب به تحصیل مشغولند .اما دانش آموزان آنطور که باید با روحیه
نوع دوستی مهربانی و کمک به همنوع و همچنین مهرورزی آشنایی کافی نداشتند
بنا بر این تصمیم گرفتم دانش آموزانم را با این مهم آشنا سازم.
گرد آوری شواهد1
گردآوری اطلاعات اغلب از طریق چهار روش میسر می شود. این چهار روش عبارتند
از: مصاحبه، مشاهده، پرسش نامه و اسناد و ارقام. هر یک از این چهار روش
کاربرد ها و ویژگی هایی دارند که لازم است اقدام پژوهان پیش از آغاز و
اقدام به پژوهش با این روش ها آشنایی کافی را کسب کنند. این که چه روشی یا
فنونی در گزارش تخصصی کاربرد دارد بستگی به موضوع و هدف آن پژوهش دارد. همه
اطلاعاتی که جمع آوری می شود شواهد لازم برای اثبات یا رد چیزی نیستند. به
بیان دیگر داده ها (اطلاعات) مترادف با شواهد نیستند. شواهد داده هایی
هستند که بدان وسیله می توانیم درباره ی تغییرات چیزی یا رخدادی داوری کنیم
پس برای اثبات یا رد چیزی باید شواهد قابل قبول داشته باشیم.
بنا بر
این اینجانب ............. در این اقدام پژوهی از روش های مصاحبه با دانش
آموزان و دیگر همکاران و همچنین مشاهده رفتار دانش آموزان بهره جستم و به
جزئیات زیر رسیدم:
1. دانشآموزان آموزه های کمک به همنوع رعایت نمیکردند و پروایی از این مسئله نداشتند.
2. استقبال از هدیه به دانش آموزان نیامند بسیار کم و ناچیز بود.
3. مدام با هم جر و بحث می کردند و مهربانی در میانشان خیلی کم بود.
4. دانشآموزان علاقهای به بحث هایی مثل نوع دوستی و مهرورزی از خود نشان نمیدادند.
راهحلهای پیشنهادی
شرکت کردن و طرح این موضوع در شورای معلمان و مشورت با همکاران
تهیه و ارائهی پرسشنامه به دانشآموزان.
مشورت با افراد متخصص در این زمینه
بررسی راهکارها ارائه شده و انتخاب بهترین راه
مطالعه کتب، مجلات، پایاننامههای مرتبط با موضوع و سرکشی به سایتهای مختلف
مشاهده رفتار دانشآموزان
برگزاری جلسات هماندیشی