دانلود گزارش تخصصی

گزارش تخصصی

دانلود گزارش تخصصی

گزارش تخصصی

۱۲ مطلب در مرداد ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰


دانلود نمونه سوالات و منابع مرحله ی سوم ضمن خدمت بیمه

نمونه سوال تستی و تشریحی( با پاسخنامه) با آپدیت روزانه(توسط تیم فرهنگی)

با قدرت و همگام با تیم باتجربه درسی فایل به مرحله سوم می رویم 

همکارانی که از منابع آزمون اول استفاده نموده اند قبولی و رضایت خود را اعلام کرده اند

1-نمونه سوال بیمه مرحله سوم سری اول 10 عدد تشریحی (فرمت pdf با پاسخ)

2-نمونه سوال بیمه مرحله سوم جلسه دوم 10 عدد تستی(فرمت pdf  با پاسخ)

3-نمونه سوال بیمه مرحله سوم جلسه سوم 10 عدد تستی(فرمت pdf  با پاسخ)

4-نمونه سوال بیمه مرحله سوم جلسه چهارم 10 عدد تستی(فرمت pdf  با پاسخ)

5-نمونه سوال بیمه مرحله سوم جلسه پنجم 10 عدد تستی(فرمت pdf  با پاسخ)

6-منبع آزمون بیمه مرحله سوم جلسه (فرمت pdf )

جهت دانلود کلیک کنید

  • گزارش تخصصی گزارش تخصصی
  • ۰
  • ۰


برنامه تکمیل تدبیر سال 97-96 (متناسب با همگام)

(تکمیل شده توسط مدیر سایت مدرس برتر استانی برنامه تدبیر با ضمانت کامل)

جهت اطمینان شما از نمونه فرم ها تصویر تهیه نموده ایم

جهت مشاهده تا اخر پست را دنبال کنید

محتوای جدیدترین برنامه تدبیر منطبق با همگام در قالب ورد و قابل ویرایش در سایت درسی فایل جهت اشنایی مدیران و معاونان محترم با فرم های پرشده جدید براساس سایت همگام به ادرس hamgam.medu.ir تدوین نمودم که بعد از دانلود این فایل و وارد کردن مشخصات اموزشگاه خود و تکمیل فرم خود ارزیابی یک نسخه از برنامه  را به همگام ارسال نمایید همچنین اعلام می نمایم این برنامه توسط شخص بنده که از جنس شما مدیر و مجری این برنامه بوده با صبر و حوصله فراوان براساس موازین برنامه تدبیر که در بخشنامه ان با فرمت جدید بوده تدوین نموده ام و تضمین کامل و جامع بودن برنامه و راهنمایی شما همکار عزیز از هنگام دریافت تا ارسال ان در سایت همگام و مستند سازی ان در طول سال تحصیلی و بروز رسانی ان در صورت تغییرات با بخشنامه های جدید می باشم(هرگونه فروش و انتشار این برنامه در فروشگاه های دیگر ممنوع بوده و پیگرد دارد)

 

(محتوای برنامه کامل تدبیر به شرح ذیل)

(1-برنامه راهبردی ومشخصات کلی مدرسه در ابتدای برنامه

2-فهرست مطالب طرح بصورت دقیق و مقدمه برنامه

3-اطلاعات شناسنامه ای و نموداری طرح به همراه تعداد دانش اموزان و ومشخصات کلاس ها

4-مشخصات و سمت کارکنان و پرسنل اموزشگاه شما

5-اموزگاران و مشخصات به همرا په مقدمه وظایف

6-شفاف سازی سازمانی-طرح و برنامه ها

7-جشنواره ها-دستورالعمل ها و بخشنامه هاالزامات غیر رسمی

8-تجهیز و تحلیل ذی نفعان

9-توافق نامه ها بصورت کامل و جدید

10-میثاق نامه همکاران اولیا و دانش اموزان بصورت جدا

11-مدرسه در چشم انداز سند تحول

12-تدوین برنانه راهبردی

13-تدوین ارزش ها

14-نقاط قوت و ضعف بصورت قابل فهم و ملموس

15-اهداف برنامه تدبیر

16-برنامه عملیاتی تدبیر براساس فرایند های جدید

17-فرم 6 برنامه تدبیر براساس ارزشیابی همگام که باید در ادرس hamgam.medu.ir وارد نمایید 

18- فرم بهبود فرایند ها جهت ارزیابی ماهانه شما

قسمت دوم برنامه :جدول ها و صورت جلسه های برنامه سالانه هست و شامل موارد زیر هست بصورت جز مینویسم

1-محور اموزش و یادگیری شامل شامل 23صفحه ورد و قابل ویرایش از صورت جلسات و اقدامات اموزشی

2-محور امور اداری مالی  شامل 4صفحه صورت جلسه و برنامه

3-برنامه های اجرایی سالانه با صورت جلسه ها  و جداول 24صفحه

4-محور خلاقیت شامل 4صفحه جدول و صورتجلسه

5-محور مشارکت شامل 10صفحه جدول و صورت جلسه خام

6-محور نظارت شامل 4صفحه جدول و صورت جلسه خام

7-محور پرورشی و فوق برنامه شامل 20صفحه جدول و صورت جلسه

8-تقویم اجرایی اختصاصی طرح شامل 4صفحه جدول ورد قابل ویرایش

9-شامل 16جدول ایتم های برنامه سالانه با جدول های خام ک پرشده بصورت کامل

10-چارت طرح تدبیر

برنامه عملیاتی طرح تدبیر


جهت دانلود کلیک کنید
  • گزارش تخصصی گزارش تخصصی
  • ۰
  • ۰


دانلود فرم ها و صورتجلسات کتابخانه مدرسه بصورت کاملا زیبا و حرفه ای جهت ارائه به بازدید کنندگان در طول سال جهت کسب امتیاز و میزان نشان دادن نظم مدیریت مدرسه و داشتن مستندات لازم که از نیاز های مهم هر مدیر موفق و حساسی می باشد.

فرمت فایل ها ورد و قابل ویرایش

سرفصل و معرفی فرم ها به شرح ذیل

1-فرم برنامه هفتگی و کاری کتابخانه آموزشگاه

2-صورتجلسه تعهد امانت داری در تحویل کتب بصورت سالم و پرداخت جریمه در صورت مفقودی

3-نمونه فرم رسید تحویل کتابخانه بصورت لیستی

4-لیست کتب موجود در دفتر مدیریت مدرسه

5-فرم لیست کتب موجود در کتابخانه مدرسه

6-فرم لیست مسئولین کتابخانه به همراه کارت شناسایی عکس دار

7-فرم  برندگان مسابقات هفتگی کتابخانه که در مسابقات شرکت نموده اند

8-فرم عملکرد مربوط به فعالیت های کتابخانه ای

جهت دانلود کلیک کنید

  • گزارش تخصصی گزارش تخصصی
  • ۰
  • ۰

نمونه گزارش تخصصی هدایت تحصیلی

گزارش تخصصی هدایت تحصیلی ویژه معلمان با موضوع:
چگونگی یاری رساندن به هدایت تحصیلی دانش آموزان با شیوه های سنجش و ارزیابی
در قالب فایل ورد با قابلیت ویرایش متن
تعداد صفحات 24 صفحه
مقدمه:
رضایت خاطری که از انجام یک کار نیک به انسان دست می دهد، به خصوص وقتی که آن کار برای خدا و رضای او صورت می گیرد، بالاترین اجر و پاداش معنوی است. معلم نیز آنگاه به پاداش خود می رسد که نتیجه کار خود را مطلوب و مناسب یابد و این مهم میسر نمی شود مگر آنکه روی یافته های خود با اطمینان کافی در باره شاگردانش قضاوت کند.
در گذشته این تصور وجود داشت که هرگاه فردی در یک موضوع دانش وتخصص لازم را دارا باشد می تواند آموزش آن را موضوع را نیز بر عهده بگیرد.
امروزه داشتن دانش وتخصص در یک موضوع برای اشتغال در شغل خطیر معلمی در آن زمینه اگرچه شرط لازم به شمار می رود اما کافی نیست. کسی که به کار آموزش و پرورش اشتغال می ورزد علاوه بر دانش و تخصص در موضوع مورد تدریس می باید به دانش و مهارت عملی در اصول و روش های تعلیم و تربیت نیز مجهز باشد.
از جمله فنون تعلیم و تربیت که هیچ معلمی از آن بی نیاز نیست، آشنایی با شیوه های نوین ارزشیابی است. ارزشیابی از یک طرف به عنوان عامل کنترل کننده تمامی عناصر تعلیم و تربیت مانند هدف، برنامه، روش و وسایل آموزشی و از طرف دیگر به عنوان روشی برای شناخت و هدایت فعالیت های تحصیلی دانش آموزان به شمار می رود. سنجش و ارزشیابی به عنوان یکی از ارکان اصلی و جدایی ناپذیر آموزش و پرورش است. بنابراین یکی از صلاحیت های فردی برای احراز شغل معلمی داشتن دانش نظری ومهارت عملی در زمینه ارزشیابی است.

فهرست مطالب
چکیده
مقدمه
تعریف برخی از واژه ها و مفاهیم
پیشینه تحقیق
یافته های علمی
اصول ارزشیابی
الف) سطوح مختلف هدف‌های آموزشی در حیطه  شناختی
ج- سطوح یادگیری در حیطه روانی و حرکتی ( مهارتی )
گرد آوری اطلاعات شواهد(1)
مصاحبه
آزمون
تجزیه و تحلیل اطلاعات
نتایج و عواقب
طرح ریزی امتحان
ارائه راه حل
اجرای راه حل
گرد آوری اطلاعات شواهد(2)
تفسیر فرم نظر خواهی دانش آموزان
مزایای طرح
پیشنهادات
فهرست منابع


 گزارش تخصصی هدایت تحصیلی، گزارش تخصصی ،گزارش تخصصی معلمان ابتدایی، گزارش تخصصی معلمان ابتدایی، رایگان گزارش تخصصی ،معاون آموزشی ،،گزارش تخصصی مرتبط با شغل گزارش تخصصی ،ریاضی گزارش تخصصی معاون اجرایی گزارش ،تخصصی معلم گزارش تخصصی معاون پرورشی، گزارش تخصصی ابتدایی گزارش تخصصی ،معلمان ابتدایی پایه چهارم گزارش تخصصی معلمان ابتدایی پایه سوم گزارش تخصصی معلمان ابتدایی، پایه پنجم گزارش تخصصی ،معلمان ابتدایی برای ارزشیابی گزارش تخصصی ریالمعلم ابتدایی نمونه گزارش تخصصی معلمان ابتدایی گزارش تخصصی معلمان اول ابتدایی گزارش تخصصی معلمان پنجم ابتدایی دانلود رایگان گزارش تخصصی معلمان ابتدایی گزارش تخصصی معاون آموزشی دبیرستان گزارش تخصصی معاون آموزشی مدارس گزارش تخصصی معاون آموزشی دبستان گزارش تخصصی معاون آموزشی مدارس ابتدایی گزارش تخصصی معاونت آموزشی نمونه گزارش تخصصی معاون آموزشی تدوین گزارش تخصصی معاون آموزشی گزارش تخصصی معاون پرورشی دانلود گزارش تخصصی معاون آموزشی گزارش تخصصی مرتبط با شغل معلمی گزارش تخصصی مرتبط با شغل پرستاری گزارش تخصصی مرتبط درسی فایل دانلود گزارش تخصصی نمونه گزارش تخصصی

  • گزارش تخصصی گزارش تخصصی
  • ۰
  • ۰


دانلود برنامه سالانه و تقویم اجرایی متوسطه اول

فرمت فایل ورد و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل ها 30 صفحه

سرفصل های کاملترین و جامعترین برنامه سالانه مدیر و معاون اجرایی متوسطه اول

1- برنامه اطلاعات شناسنامه ای دبیرستان متوسطه اول(شامل موارد ذیل)

بیوگرافی آموزشگاه سال تحصیلی

اطلاعات عمومی وساختمانی آموزشگاه دبیرستان (دوره اول متوسطه)

تعدا اتاق ها وسالن ها

اطلاعات پرسنلی آموزشگاه

اعضای انجمن اولیا ومربیان

اعضای شورای دانش آموزی

تعداد کلاس ودانش آموزان سال تحصیلی95-96

آمار دانش آموزان فرهنگیان در سال تحصیلی

تأییدیه شورای مدرسه

تاییدیه کمیته پیشرفت تحصیلی

حوزه امور اداری واجرایی

طرح وبرنامه سالانه  دبیرستان حوزه : امور اداری واجرایی

الف )طبقه بندی بخشنامه  ودستورالعملها  شامل موارد ذیل

2)مستندات قانونی
3) ضرورت
4 ) اهداف

5) راهبرد های مهم واساسی
(فرایند اجرایی)

6) مخاطبین برنامه
7 )اعتبار مورد نیاز
8 ) محل تامین اعتبار
9) محدوده زمانی
10) مشارکت
11) نظارت ارزیابی

ب)تکمیل ویکسان نمودن پرونده تحصیلی دانش آموزانآپارات - برنامه سالانه و تقویم اجرای

1)عنوان برنامه
2)مستندات قانونی
3) ضرورت
4 ) اهداف

5) راهبرد های مهم واساسی
(فرایند اجرایی)

6) مخاطبین برنامه
7 )اعتبار مورد نیاز
8 ) محل تامین اعتبار
9) محدوده زمانی
10) مشارکت
11) نظارت ارزیابی

ج)اطلاع رسانی به موقع ومطلوب بخشنامه های مربوط به همکاران شامل

2)مستندات قانونی
3) ضرورت
4 ) اهداف

5) راهبرد های مهم واساسی
(فرایند اجرایی)

6) مخاطبین برنامه
7 )اعتبار مورد نیاز
8 ) محل تامین اعتبار
9) محدوده زمانی
10) مشارکت
11) نظارت ارزیابی

د)تشکیل وتکمیل پروندهای پرسنل آموزشگاه(با 11 ایتم کاری)

ه)ثبت  دانش آموزان درسامانه ثبت نام الکترونیکی دانش آموزان(با 11 ایتم کاری)

و)ثبت کلیه  دانش آموزان درسیستم راهنمایی(با 11 ایتم کاری)

ی)تهیه دفاتر ثبت فعالیت های  درسی  دانش آموزان(با 11 ایتم کاری)

ن)تهیه دفتر آمار(با 11 ایتم کاری)

جهت دانلود کلیک کنید


برنامه سالانه متوسطه اول 96-97،برنامه سالانه مدارس متوسطه اول 96-97،برنامه سالانه مدیران متوسطه اول 96-97،تقویم اجرایی 96 متوسه،تقویم اجرایی آموزشگاه متوسطه 96-97،تقویم اجرایی دبیرستان 96-97، تقویم اجرایی دبیرستان 96-96-97  ، برنامه سالانه و تقویم اجرایی دبیرستان دوره اول ،تقویم اجرایی دبیرستان دوره اول ،نمونه تقویم اجرایی تقویم اجرایی متوسطه اول، تقویم اجرایی متوسطه 96-97،تقویم اجرایی مدارس راهنمای دور اول 96-97،تقویم اجرایی مدیر متوسطه 96-97،دانلود برنامه سالانه متوسطه اول،دانلود تقویم اجرایی، دانلود تقویم اجرایی متوسطه،دانلود رایگان تقویم اجرای متوسطه اول سال96-97،نمونه برنامه سالانه مدارس نمونه متوسطه سال96-97 ،تقویم اجرایی متوسطه اول بصورت ورد و رایگلان

  • گزارش تخصصی گزارش تخصصی
  • ۰
  • ۰

دانلود برنامه سالانه و تقویم اجرایی متوسطه اول

فرمت فایل ورد و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل ها 30 صفحه

سرفصل های کاملترین و جامعترین برنامه سالانه مدیر و معاون اجرایی متوسطه اول

1- برنامه اطلاعات شناسنامه ای دبیرستان متوسطه اول(شامل موارد ذیل)

بیوگرافی آموزشگاه سال تحصیلی

اطلاعات عمومی وساختمانی آموزشگاه دبیرستان (دوره اول متوسطه)

تعدا اتاق ها وسالن ها

اطلاعات پرسنلی آموزشگاه

اعضای انجمن اولیا ومربیان

اعضای شورای دانش آموزی

تعداد کلاس ودانش آموزان سال تحصیلی95-96

آمار دانش آموزان فرهنگیان در سال تحصیلی

تأییدیه شورای مدرسه

تاییدیه کمیته پیشرفت تحصیلی

حوزه امور اداری واجرایی

طرح وبرنامه سالانه  دبیرستان حوزه : امور اداری واجرایی

الف )طبقه بندی بخشنامه  ودستورالعملها  شامل موارد ذیل

2)مستندات قانونی
3) ضرورت
4 ) اهداف

5) راهبرد های مهم واساسی
(فرایند اجرایی)

6) مخاطبین برنامه
7 )اعتبار مورد نیاز
8 ) محل تامین اعتبار
9) محدوده زمانی
10) مشارکت
11) نظارت ارزیابی

ب)تکمیل ویکسان نمودن پرونده تحصیلی دانش آموزانآپارات - برنامه سالانه و تقویم اجرای

1)عنوان برنامه
2)مستندات قانونی
3) ضرورت
4 ) اهداف

5) راهبرد های مهم واساسی
(فرایند اجرایی)

6) مخاطبین برنامه
7 )اعتبار مورد نیاز
8 ) محل تامین اعتبار
9) محدوده زمانی
10) مشارکت
11) نظارت ارزیابی

ج)اطلاع رسانی به موقع ومطلوب بخشنامه های مربوط به همکاران شامل

2)مستندات قانونی
3) ضرورت
4 ) اهداف

5) راهبرد های مهم واساسی
(فرایند اجرایی)

6) مخاطبین برنامه
7 )اعتبار مورد نیاز
8 ) محل تامین اعتبار
9) محدوده زمانی
10) مشارکت
11) نظارت ارزیابی

د)تشکیل وتکمیل پروندهای پرسنل آموزشگاه(با 11 ایتم کاری)

ه)ثبت  دانش آموزان درسامانه ثبت نام الکترونیکی دانش آموزان(با 11 ایتم کاری)

و)ثبت کلیه  دانش آموزان درسیستم راهنمایی(با 11 ایتم کاری)

ی)تهیه دفاتر ثبت فعالیت های  درسی  دانش آموزان(با 11 ایتم کاری)

ن)تهیه دفتر آمار(با 11 ایتم کاری)

جهت دانلود کلیک کنید


برچسب

برنامه سالانه متوسطه اول 96-97،برنامه سالانه مدارس متوسطه اول 96-97،برنامه سالانه مدیران متوسطه اول 96-97،تقویم اجرایی 96 متوسه،تقویم اجرایی آموزشگاه متوسطه 96-97،تقویم اجرایی دبیرستان 96-97، تقویم اجرایی دبیرستان 96-96-97  ، برنامه سالانه و تقویم اجرایی دبیرستان دوره اول ،تقویم اجرایی دبیرستان دوره اول ،نمونه تقویم اجرایی تقویم اجرایی متوسطه اول، تقویم اجرایی متوسطه 96-97،تقویم اجرایی مدارس راهنمای دور اول 96-97،تقویم اجرایی مدیر متوسطه 96-97،دانلود برنامه سالانه متوسطه اول،دانلود تقویم اجرایی، دانلود تقویم اجرایی متوسطه،دانلود رایگان تقویم اجرای متوسطه اول سال96-97،نمونه برنامه سالانه مدارس نمونه متوسطه سال96-97 ،تقویم اجرایی متوسطه اول بصورت ورد و رایگلان

  • گزارش تخصصی گزارش تخصصی
  • ۰
  • ۰


دانلود گزارش تخصصی چگونه با کاهش استرس در کلاس، فرایند یادگیری را زبان انگلیسی را بهبود بخشید

فرمت فایل ورد و قابل ویرایش

تعداد صفحات 16 صفحه

قسمتی از فایل

چکیده:
بررسی‌های دانشمندان زبانشناس نشان می‌دهد که آمادگی روانی بیش از ۸۰ درصد یادگیری زبان انگلیسی را دربر می‌گیرد. هرچقدر هم روش یادگیری عالی باشد اگر ذهن ما این آمادگی را نداشته باشد، یادگیری زبان بیهوده است. بنابراین زیاد درگیر این نشوید که روش فلان دبیر چطور است یا فلان کتاب چگونه است. هر روشی که به کار می‌برید تنها کافی است که مطالب ذکر شده را به‌طورکلی رعایت کنید. به‌جای تمرکز روی روش آموزشی ویژه، سعی کنید که روی مباحث روان‌شناختی توجه داشته باشید. از روی نمونه داشتن صبر و حوصله در یادگیری زبان انگلیسی بسیار مهم است. اگر صبر و حوصله داشته باشید می‌توانید که زبان انگلیسی را به‌صورت آهسته و پیوسته یاد بگیرید. اگر همیشه زبان انگلیسی شما در حال بهبود باشد – اگرچه این بهبود ناچیز باشد . همچنین در طول این راه بایستی یاد بگیرید که چگونه انگیزه‌ ی خود را بالا نگه دارید و چگونه بر کمروی و ترس در کلاس درس غلبه کنید.

مقدمه:
مطالعه‌ی آزاد و داوطلبانه، منبع اصلی تقویت مهارت خواندن و افزایش دایره‌ی لغات است. منبع اصلی توانایی ما در به‌کارگیری ساختارهای پیچیده‌ی گرامری است. منبع اصلی توانایی ما در نوشتن یک نوشته به شیوه‌ی صحیح است. و منبع اصلی اکثر اطلاعات ما از دنیای پیرامون است.
وقتی‌که شما به‌صورت داوطلبانه کتاب‌های جذاب می‌خوانید، دانش شما (مهارت‌های خواندن، گرامر و …) به‌صورت ناخودآگاه فراگرفته و جذب می‌شود. این دانش به‌طور عمیقی در ذهن شما ثبت می‌شود و در نهایت، جزئی از وجود شما می‌گردد.

فهرست
چکیده: ۲
مقدمه: ۳
راهکاری برای بهتر شدن خوانداری زبان شما ۴
۱- تجربیات شخصی به ما چه میگوید ۴
– ۲ تحقیقات علمی به ما چه می‌گوید؟ ۵
نظر بزرگان در تأیید این تحقیقات علمی ۶
مشکل کتاب‌های آموزش زبان انگلیسی چیست؟ ۷
به‌کارگیری روش‌های قدیمی و ناکارآمد آموزش زبان انگلیسی ۸
مطالعه‌ی آزاد چه کتاب‌هایی برای یادگیری زبان انگلیسی پیشنهاد می‌شود؟ ۹
۱-۶- کتاب های جذاب ۹
۲-۶- کتاب‌های گویای زبان انگلیسی ۹
چند قدم برای یادگیری بهتر زبان انگلیسی ۱۱
روش رایج (اما غلط) آموزش و یادگیری زبان انگلیسی با دیدن فیلم ۱۳
به کتابهای نواردار گوش دهید ۱۳
نتیجه گیری: ۱۵
منابع: ۱۶

جهت دانلود کلیک کنید

  • گزارش تخصصی گزارش تخصصی
  • ۰
  • ۰


دانلود گزارش تخصصی طراحی

فرمت فایل ورد و قابل ویرایش

تعداد صفحات 13 صفحه

قسمتی از فایل


چکیده:
در هنرهای تجسمی، طراحی یا به‌صورت یک اثر مستقل؛ و یا به‌ عنوان پیش‌طرحی برای یک اثر هنری انجام می‌گیرد که در این صورت طرح مقدماتی[۱] نیز خوانده می‌شود. طراحی در دو حوزهٔ کلی مطرح می‌شود: یکی drawing است که شامل برداشت‌های شخصی، احساسات فی‌البداهه و تجربه‌های آزاد طراح از موضوعات گوناگون با بیان مستقل و به روش‌های متنوع می‌باشد؛ و دیگری design است که شامل مراحل ترکیب عناصر بصری و فضا بر پایهٔ اصول طرح، برای مخاطبی معین است و جنبهٔ کاربردی دارد، مانند رشته‌های طراحی صنعتی، طراحی معماری، طراحی گرافیک و طراحی لباس.[۲]

مقدمه:
طراح به کسی می‌گویند که طراحی می‌کند. طراح می‌تواند فردی باشد که به طراحی به مثابه یک اثر مستقل می‌پردازد؛ یا طراحی را به منزلۀ ترسیم مقدماتی برای یک اثر هنری؛ و یا پیش‌طرح و سازماندهی برای یک اثر کاربردی به کار می‌گیرد.[۱] در مورد اول و دوم، فرهنگ و بینش هنرمند و همچنین حالات روحی-روانی او عامل اصلی در فرایند طراحی اوست. در مورد سوم اما او یک مسئله حل‌کن خلاق است که آموخته است: اول بفهمد، سپس نقشه کار را بکشد، آنگاه دیزاینی را اجرا کند که یک کارکرد یا پیام خاص را با راه و روش تصویری و تخیلی، به مخاطبینی معین، عرضه یا بیان کند.[۲]

فهرست
چکیده: ۲
مقدمه: ۳
طراحی چیست و طراح کیست؟ ۴
تاریخچه طراحی: ۴
اسلوب طراحی: ۵
وسایل طراحی: ۵
ابزارهای طراحی ۶
طراحی خطی ۶
طراحی نور و سایه ۶
ایده چیست؟ چگونه یک ایده طراحی کنیم؟ ۷
تفکر انتقادی ۸
مراحل و اجزای تفکر انتقادی چیست ؟ ۸
تفکر خلاق ۱۰
برای اینکه « تفکر خلاق » را تقویت کنیم چه کار می توانیم بکنیم ؟ ۱۰
نتیجه گیری: ۱۱
منابع: ۱۳

جهت دانلود کلیک کنید

  • گزارش تخصصی گزارش تخصصی
  • ۰
  • ۰

دانلود گزارش تخصصی معرفی رشته ی مهندسی عمران و درامد زایی آن در اینده شغلی

فرمت فایل ورد و قابل ویرایش

تعداد صفحات 16 صفحه

قسمتی از فایل

چکیده:
مجموعه مهندسی عمران یا رشته عمران یکی از رشته های پر اهمیت و جذاب در مجموعه رشته های آزمون سراسری است که داوطلب در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی می تواند آن را انتخاب کند. پیشرفت سریع جوامع و نیازهای روز افزون آنها به انجام طرحهای مختلف عمرانی از یک طرف و رشد و توسعه علوم مختلف از طرف دیگر، ایجاب می نماید تا با یک برنامه ریزی صحیح و همه جانبه و پرورش استعدادهای جوان و نیز استفاده بهینه از ابزار و امکانات موجود در جامعه ، گامی بلند در جهت ترقی و تعالی جامعه برداشته شود. بدین منظور در آزمون سراسری، مجموعه این رشته در مقاطع کارشناسی وکاردانی، ارائه می گردد.

مقدمه:
تاریخچه ی مهندسی عمران مهندسی عمران به اصطلاح Civil engineering به قرن هجدهم باز می‌گردد. مجموعه مهندسی عمران یا رشته عمران یکی از رشته-های پر اهمیت و جذاب در مجموعه رشته¬های آزمون سراسری است که داوطلب در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی می¬تواند آن را انتخاب کند. پیشرفت سریع جوامع و نیازهای روز افزون آنها به انجام طرحهای مختلف عمرانی از یک طرف و رشد و توسعه علوم مختلف از طرف دیگر، ایجاب می¬نماید تا با یک برنامه ریزی صحیح و همه جانبه و پرورش استعدادهای جوان و نیز استفاده بهینه از ابزار و امکانات موجود در جامعه ، گامی بلند در جهت ترقی و تعالی جامعه برداشته شود.

فهرست
چکیده ۲
مقدمه: ۳
تعریف و هدف ۴
اهمیت و جایگاه در جامعه ۴
تواناییهای لازم برای داوطلبان این رشته ۵
امروزه مهندسی عمران به چه می‌پردازد؟ ۵
گرایش‌های مقطع لیسانس ۷
آینده شغلی ، بازارکار، درآمد ۸
توانایی‌های مورد نیاز و قابل توصیه ۹
وضعیت ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر ۱۰
وضعیت نیاز کشور به این رشته در حال حاضر ۱۰
پیش‌بینی وضعیت آینده رشته در ایران ۱۱
نکات تکمیلی : ۱۱
نتیجه گیری: ۱۵
منابع: ۱۶

جهت دانلود کلیک کن

  • گزارش تخصصی گزارش تخصصی
  • ۰
  • ۰


دانلود گزارش تخصصی چگونگی تقویت کردن روحیه نوع دوستى ، نیکوکارى ، مهرورزى در دانش آموزان ابتدایی

فرمت فایل ورد و قابل ویرایش

تعداد صفحات 25 صفحه 

قسمتی از فایل

چکیده
نوعدوستی، فرهنگ دیرینه ایرانیان است .احسان و نکوکاری به هر اندازه و شیوه نمود شکوفایی درک انسان توانمند نسبت به همنوعان محتاج و درمانده در گردش زندگانی است.
بخشش در جامعه نقش شبیه کاسبرگ گل در برقراری، سلامت و رشد برگ های گل میان خود دارد.
انجام امور خیر فرایندهای مثبت دیگری هم دارد. ایجاد تحکیم روابط انسانی دارا و ندار، ساماندهی کانون های خرد افراد گرفتار از تنگدستی و رها شده در پروسه سلامت بستر زندگی عمومی، آسایش درونی نیکوکاران، تأثیر روانی، فرهنگی و توجه در جامعه نسبت به مستمندان واقعی از جمله این آثار است. اما مهمترین آن که آدم بخشنده از دوستی رزاق خالق یکتا همواره غرق لذت و سرور می شود.
عمر و زمان که چون برق و باد می گذرند، با اهمیت ترین پدیده های هستی و سرمایه و فرصت در زمین زندگی هستند. در این مجال و فرصت محدود زندگی به طوری بذر بپاشیم که مزه و طعم حاصل آن، در زندگی مستمندان هم ذوق را جاری و تجلی کند و ماندگار. امام رضا«ع» فرموده است: «نیکوکاری پس انداز جاودان است.»ارزش و جایگاه رفیع معلم اختصاص به اسلام ندارد. در گفته‌های غیر مسلمانان نیز نشانه‌هایی از مقام بلند معلم دیده می‌شود. ارسطو می‌گوید: «کسانی که کودکان را تربیت می‌کنند باید بیش از افرادی که آنان را بار می‌آورند مورد احترام قرار گیرند، زیرا اینان تنها به کودک زندگی می‌بخشند، در حالی که معلمان هنر بهتر زیستن را به او یاد می‌دهند».
اینجانب ................... ........... شهرستان ........... در گزارش تخصصی فوق الذکر تصمیم گرفتم آموزش روحیه نوع دوستى ، نیکوکارى ، مهرورزى را در دانش آموزانم تقویت نمایم.

مقدمه
آنجا که کمک نمودن به دیگران در منظر و مرعای مردم است؛ ممکن است خدای نخواسته با اغراضی مثل خودنمایی و امثال این، آغشته شود. از همین رو آیه می فرماید: «الَّذینَ یُنْفِقُونَ أَمْوالَهُمْ فی‏ سَبیلِ اللَّهِ ثُمَّ لا یُتْبِعُونَ ما أَنْفَقُوا مَنًّا وَ لا أَذىً‏ لَهُمْ أَجْرُهُمْ عِنْدَ رَبِّهِمْ وَ لا خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَ لا هُمْ یَحْزَنُونَ؛[بقره/262] کسانى که اموال خود را در راه خدا انفاق مى‏کنند، سپس به دنبال انفاقى که کرده‏اند، منت نمى‏گذارند و آزارى نمى‏رسانند، پاداش آنها نزد پروردگارشان (محفوظ) است؛ و نه ترسى دارند، و نه غمگین مى‏شوند».
نکته مهم: آوردن این عبارات بدین معنا نیست که کسی این روزهای نیکوکاری و نوعدوستی را خدشه دار کند، ولی از آنجا که بعضی شعارشان این است که کمک به خلق، بهترین عبادت است و ...، باید این مطالب را گفت (که البته قرآن می گوید) تا بعضی ها حساب کار دستشان بیاید. بنابراین کسی که تقوای الهی داشته باشد هم نماز و روزه و عباداتش را انجام می دهد و هم کمک به دیگران را (چه در قالب زکات و خمس واجب و چه در قالب کمکهای مستحبی) در برنامه ی کاری خود دارد. مولا امیرالمومنین (علیه السلام) که یتیم نوازی او بی مثال است؛ در حدیثی می فرماید: احسان کن که به تو احسان نمایند، رحم کن که بر تو رحم نمایند».معمولا کسانی که در این دنیا دست به خیر بوده و انسانهای نیکوکاری هستند؛ دیگران هم حاضرند در مشکلاتشان، ایشان را یاری کنند.
اما نتیجه اصلی این کارهای خدا پسندانه در فردای قیامت است،روزی که دیگر از دست کسی کاری بر نمی آید الا اعمال او، و یکی از برگ برنده های انسان در آن دنیا، همین کمکهای او در این دنیاست که به دیگران اهدا نموده است.کسی که دستش می رسد و در روزهایی مثل روز نیکوکاری، به دیگران ــ که ممکن است دستشان خالی باشد ــ کمک نموده و خیر می رسانند؛ اینها در حقیقت به خودشان خیر می رسانند، چون خداوند که فرمانروای آسمان و زمین است؛ این کار(بی ریای) آنها را می بیند و با آنان است (إِنَّ اللَّهَ مَعَ الَّذینَ اتَّقَوْا وَ الَّذینَ هُمْ مُحْسِنُونَ) اگر بحث آموزش روحیه نوع دوستى ، نیکوکارى ، مهرورزى بر این مبنا باشد که دین به مفهوم جوهر زندگی تلقی شود، آنگاه لزوم آگاهی نسبت به اهمیت، ضرورت، فواید و نسبت دین با دیگر حوزه های معرفتی مشخص خواهد شد. در دنیای کنونی توسعه و ایجاد مدارس به مفهوم امروزی، گسترش سریع فناوری و ارتباطات، صنعتی شدن جوامع و نیازهای متنوع عصر انفجار دانش، دایره تأثیرگذاری عوامل مختلف را بر افکار و اندیشه های دانش آموزان گسترده تر از گذشته کرده است. بنابراین سهم خانواده ها و حتی معلمان در تکوین شخصیت دانش آموزان، روزبه روز کمرنگ تر می شود. عوامل محیطی بویژه رسانه ها نقش عمده ای را برعهده دارند و به صورت شبانه روزی در تغییر اندیشه ها و افکار نقش تأثیرگذار و مهم خود را ایفا می کنند. آنچه مسلم است این که هنوز مدارس ما به عنوان اصلی ترین کانون های تربیتی مورد توجه و برنامه ریزی دقیق و صریح قرار نگرفته اند. اگر نظام آموزش و پرورش ما بخواهد از مسیر آموزش های صرف به سمت آموزش روحیه نوع دوستى ، نیکوکارى ، مهرورزى، اخلاقی و اجتماعی حرکت کند لازم است بسیاری از اهداف و روش ها را تغییر دهد. در محیط های آموزشی باید به دانش آموز به تناسب علاقه و استعدادش آموزش داده شود. بحث محوریت کتاب حذف شود و به جای تکیه بر محفوظات، روش کسب اطلاعات و یادگیری خلاق محور کار باشد.ساختار و تشکیلات به گونه ای طراحی شود که علاوه بر متولیان امور پرورشی در مدارس بحث تلفیق آموزش و پرورش و مشارکت همه عوامل دست اندرکار در آموزش روحیه نوع دوستى ، نیکوکارى ، مهرورزى به دست فراموشی سپرده نشود. در غیر این صورت اگر شرایط مذکور در مدارس ما حاکم نباشد، به هدف مطلوب در آموزش روحیه نوع دوستى ، نیکوکارى ، مهرورزى دانش آموزان دست نخواهیم یافت.
بیان مساله
اگر بحث آموزش روحیه نوع دوستى ، نیکوکارى ، مهرورزى بر این مبنا باشد که دین به مفهوم جوهر زندگی تلقی شود، آنگاه لزوم آگاهی نسبت به اهمیت، ضرورت، فواید و نسبت دین با دیگر حوزه های معرفتی مشخص خواهد شد. در دنیای کنونی توسعه و ایجاد مدارس به مفهوم امروزی، گسترش سریع فناوری و ارتباطات، صنعتی شدن جوامع و نیازهای متنوع عصر انفجار دانش، دایره تأثیرگذاری عوامل مختلف را بر افکار و اندیشه های دانش آموزان گسترده تر از گذشته کرده است. بنابراین سهم خانواده ها و حتی معلمان در تکوین شخصیت دانش آموزان، روزبه روز کمرنگ تر می شود. عوامل محیطی بویژه رسانه ها نقش عمده ای را برعهده دارند و به صورت شبانه روزی در تغییر اندیشه ها و افکار نقش تأثیرگذار و مهم خود را ایفا می کنند. آنچه مسلم است این که هنوز مدارس ما به عنوان اصلی ترین کانون های تربیتی مورد توجه و برنامه ریزی دقیق و صریح قرار نگرفته اند. اگر نظام آموزش و پرورش ما بخواهد از مسیر آموزش های صرف به سمت آموزش روحیه نوع دوستى ، نیکوکارى ، مهرورزى، اخلاقی و اجتماعی حرکت کند لازم است بسیاری از اهداف و روش ها را تغییر دهد. در محیط های آموزشی باید به دانش آموز به تناسب علاقه و استعدادش آموزش داده شود. بحث محوریت کتاب حذف شود و به جای تکیه بر محفوظات، روش کسب اطلاعات و یادگیری خلاق محور کار باشد.ساختار و تشکیلات به گونه ای طراحی شود که علاوه بر متولیان امور پرورشی در مدارس بحث تلفیق آموزش و پرورش و مشارکت همه عوامل دست اندرکار در آموزش روحیه نوع دوستى ، نیکوکارى ، مهرورزى به دست فراموشی سپرده نشود. در غیر این صورت اگر شرایط مذکور در مدارس ما حاکم نباشد، به هدف مطلوب در آموزش روحیه نوع دوستى ، نیکوکارى ، مهرورزى دانش آموزان دست نخواهیم یافت.
توصیف وضعیت موجود
اینجانب .................... ....... سال است که در آموزش و پرورش در حال خدمت هستم و هم اکنون در سمت معلم پایه ..... در آموزشگاه.......... شهرستان ........ در حال انجام وظیفه هستم.دانش آموزان این آموزشگاه ، با وضعیت مالی خوب به تحصیل مشغولند .اما دانش آموزان آنطور که باید با روحیه نوع دوستی مهربانی و کمک به همنوع و همچنین مهرورزی آشنایی کافی نداشتند بنا بر این تصمیم گرفتم دانش آموزانم را با این مهم آشنا سازم.
گرد آوری شواهد1
گردآوری اطلاعات اغلب از طریق چهار روش میسر می شود. این چهار روش عبارتند از: مصاحبه، مشاهده، پرسش نامه و اسناد و ارقام. هر یک از این چهار روش کاربرد ها و ویژگی هایی دارند که لازم است اقدام پژوهان پیش از آغاز و اقدام به پژوهش با این روش ها آشنایی کافی را کسب کنند. این که چه روشی یا فنونی در گزارش تخصصی کاربرد دارد بستگی به موضوع و هدف آن پژوهش دارد. همه اطلاعاتی که جمع آوری می شود شواهد لازم برای اثبات یا رد چیزی نیستند. به بیان دیگر داده ها (اطلاعات) مترادف با شواهد نیستند. شواهد داده هایی هستند که بدان وسیله می توانیم درباره ی تغییرات چیزی یا رخدادی داوری کنیم پس برای اثبات یا رد چیزی باید شواهد قابل قبول داشته باشیم.
بنا بر این اینجانب ............. در این اقدام پژوهی از روش های مصاحبه با دانش آموزان و دیگر همکاران و همچنین مشاهده رفتار دانش آموزان بهره جستم و به جزئیات زیر رسیدم:
1. دانش‌آموزان آموزه های کمک به همنوع رعایت نمی‌کردند و پروایی از این مسئله نداشتند.
2. استقبال از هدیه به دانش آموزان نیامند بسیار کم و ناچیز بود.
3. مدام با هم جر و بحث می کردند و مهربانی در میانشان خیلی کم بود.
4. دانش‌آموزان علاقه‌ای به بحث هایی مثل نوع دوستی و مهرورزی از خود نشان نمی‌دادند.
راه‌حل‌های پیشنهادی
شرکت کردن و طرح این موضوع در شورای معلمان و مشورت با همکاران
تهیه و ارائه‌ی پرسش‌نامه به دانش‌آموزان.
مشورت با افراد متخصص در این زمینه
بررسی راه‌کارها ارائه شده و انتخاب بهترین راه
مطالعه کتب، مجلات، پایان‌نامه‌های مرتبط با موضوع و سرکشی به سایت‌های مختلف
مشاهده رفتار دانش‌آموزان
برگزاری جلسات هم‌اندیشی

جهت دانلود کلیک کنید

  • گزارش تخصصی گزارش تخصصی